יו"ר הכנסת לשעבר דן תיכון: "ממשלה צרה? זו צרה צרורה, מנסיון"

    אברהם זילבר No Comments on יו"ר הכנסת לשעבר דן תיכון: "ממשלה צרה? זו צרה צרורה, מנסיון"
    21:58
    14.05.24
    נתי קאליש No Comments on עקב ביטול ההילולא: הצדיק מטבריה יקיים הדלקה מיוחדת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת וח"כ מטעם הליכוד לשעבר דן תיכון בן ה-78 מזהיר בראיון נוסטלגי לבצלאל קאהן ודוד חכם בתוכנית 'מדברים אקטואליה' על הממשלה הצרה:

    "מנסיוני האישי, כח"כ החל מהכנסת ה-10 עד הכנסת ה-14, קשה מאוד עד בלתי אפשרי לקיים ממשלה כזאת, קשה לחיות ככה. הקואליציה נכנעה כל פעם לסחטנות אחרת. אני זוכר את תקופת בגין כח"כ, זו היתה מלחמת הישרדות אמיתית, הממשלה היתה נכנעת למפלגות המיעוטים, היית חייב לקנות רוב על כל דבר שרצית להעביר, תמיד היו לך ח"כים פרובלמטים שהוציאו את הנשמה".

    "כאופוזיציה, הצלחנו להפיל תקציבים אילצנו את הקואליציה להתחיל תהליכים מתחילה. גם כיום אם האופוזיציה תתנהל בחכמה, היא תדע לתמרן ולהפיל את הממשלה בתקופה קצרה, אני עשיתי את הפיליבסטר הידוע ביחד עם מיכאל איתן במשך 7 ימים על התקציב, הכנסת לא יצאה להפסקה, זו היתה דרמה אמיתית". מתגאה תיכון בגעגוע לימים הללו.

    "הצהרת ח"כ משה גפני שהדבק מאחד את הסיעות בממשלה יותר צרה, מראה שאין לו נסיון בממשלות צרות, אני יכול למנות לך כשלונות של כל ממשלה צרה, אף ממשלה לא מיצתה את עצמה, כולם נפלו מהליכים פרלמנטריים, ואם היה אז לקואליציה רוב יותר ברור, היו נמנעים כל הצרות".

    תיכון נותן עצה לראש הממשלה בכדי לשמור על הקואליציה "ביבי חייב לתחזק את הקשר עם כל ח"כ קטן כגדול מכל סיעות הקואליציה, כדי שלא יקומו לו מורדים מבית, אחרת על כל שטות של ח"כ אחד יווצרו משברים חדשות לבקרים והוא מאבד את הממשלה, אינני חושב שהממשלה הזאת תאריך ימים, באם ביבי יכול, הוא חייב להרחיב אותה".

    על טענות החרדים להסתה נגד ההסכם הקואליציוני אומר תיכון "אם החרדים טוענים שמפלים אותם לרעה שיוכיחו זאת, אני זוכר את ח"כ גפני בתחילת דרכו צעיר ומבטיח, היה לו צוות כלכלנים שמצאו לו את כל העיוותים שבהם הופלו לרעה הציבור החרדי, אדרבה שיקימו כזה צוות שיוכיחו את האפליה בכל החוקים נגד הציבור החרדי ויסתמו לכולם את הפיות". ממליץ יו"ר הכנסת לשעבר.



    0 תגובות